torsdag 31 maj 2012

Hmm, fint eller fult?


Brr, vilken kall dag? Undrar hur blommorna mår ute i trädgården egentligen? Tänker på sommarblommorna som redan fått komma ut, typ pelargonerna :/ Här hemma har vi redan stängt av värmen inomhus för att ÄNTLIGEN få ner de skyhöga elräkningarna som vi hade nu under vintern...Men visst känns det, speciellt nu då det blev kyligt ute igen. Man får mysa in i sig i varma tröjor och sockor samt filtar då -eller varför inte heta bad? *njuter*.

Sist vi var på loppisturer hittade jag denna gamla spegel ni kan se ovanpå byrån i sovrummet. Då blev jag såld och såg framför mig hur fint den skulle passa in, men med facit i hand så vet jag inte om jag tycker det är fint eller fult? Hmm, men vissa saker kan jag behöva tid på mig att vänja mig vid har jag märkt. Så jag ger den lite tid till :)


Då denna vecka är slut, återfår vi ett normalt familjeliv här hemma igen enligt Anders :) På söndag är det då dags för FINALEN i BIG BROTHER. Och som jag tidigare antytt så är jag ju slavisk följare *lite pinsamt, men...* Det visas ju på TV (kanal 11) en timme om dagen, sex dagar av sju. Och har så gjort de senaste månaderna. Missar man avsnitt så finns det att se på datorn, så man behöver inte sitta bänkad framför TV:n samma tid varje kväll....

Och jag håller alla tummar och tår för att en tjej får ta hem vinsten detta år, nämligen Hanna :)

Jag tycker hela idén är intressant, eller experimentet då. Tänk att bli inlåst i 100 dagar utan kontakt med omvärlden över huvud taget, ingen TV eller telefoner/tidningar etc. Undrar hur man själv skulle reagera och agera? Skulle nog aldrig palla det faktiskt....Men nu är det snart över för denna säsong, till Anders stora lycka :))

Och nu vet ni vad jag gör på söndag kväll klockan 21.00 ;)


1 kommentar:

NerbyKatta sa...

Skulle nog heller inte palla det.. Men jag ÄÄLSKAR att följa BB!! ;) HEJA HANNA.J.!!!!
Faktiskt lite sorgligt att det är sista på söndag... Fast skönt att inte ha något att följa när sommaren är här :)

Har inte varit in på bloglovin och läst några bloggar på så länge nu.. Det är framförallt din blogg jag saknar då! Kul att man kan kommentera igen :)

Här i Värmland blåser det storm idag :( Lite tråkigt med tanke på att jag (för en gångs skull) ska ut ikväll. Men men, det finns ju inget dåligt väder...bla bla bla..

Trevlig helg på er! Kram Katarina.