torsdag 13 september 2012

Någon skräddare lär jag ju aldrig bli :O


Efter massor av blod, svett och tårar är nu provdockan så gott som klar! Fick en fråga VARIFRÅN jag köpt henne, och hon finns att beställa HÄR. Titta under skräddarbyst ;)


 Jag tänkte att jag skulle klä henne i juteväv (härma Sis) enligt lapptäcks-tekniken (för det var det enklaste intalade jag mig själv, sen blir det ju snyggt också).


Jag tycker nämligen om det operfekta, lite ruff stil med fransar och lappningar här och där. Men jisses vilket pyssel det var. Jag limmade och nålade fast juteväven. Limmet rann och det var sulligt och väldigt svårt att få det slätt längs med dockans former....Oerhört tålamodskrävande kan jag lova! Inget för mig med andra ord, men är man envis som synden- så är man!


Sen målade jag då stommen (foten och knoppen) vit. Men nu står hon här på tork- äntligen! Det som är kvar sedan är att plocka bort alla nålar och piffa till henne lite ;) Ni ska få se henne på hennes rätta plats -färdig och klar- imorgon :)


Annars håller jag på och målar bonusdotterns rum..samma här som i min minsta dotters rum. Vita väggar, grått golv och skolkritefärg på dörren. Till det blir det sen LILA detaljer, som hon själv har valt. Bilder kommer då det är helt klart!

Men NU ska jag sova en timme innan nattskiftet väntar...fyra timmars sömn efter förra natten är lite lite :O

Ses i mon igen!


Inga kommentarer: