onsdag 20 april 2016

Lite loppisfynd, samt fynd från tradera


Igår vad jag ute på en liten loppistur med bästa svägerskan. Och lite småfynd gjordes, som jag tänkte dela med mig av till er. Jag vet att det skiljer enormt på priserna häruppe i Dalarna (och uppåt i landet), till skillnad mot nedre delen av Sverige.

Ljusstaken ovan gav jag 40 SEK för (jag skriver så, så att mina utländska läsare har koll) Den ser ut som en putti, men jag tror mest den är snarlik?


Sen denna bedårande inramade fjäril. 15 SEK.


Eller vad sägs om detta stora kakfat för 40 SEK? De brukar ligga på 250 SEK, men detta hade en liten nagg (som inte syns för mina ögon), så därav det låga priset.


Och så denna superhäftiga (samtidigt superäckliga) räkan för 50 SEK. Exakt sådana här räkor har vi faktiskt två stycken av i dotterns akvarium. Jag kunde bara inte motstå den...


Avslutningsvis ett par saker från tradera. Dels denna gammal baseboll som jag vann för ett tag sedan för 60 SEK. Hur snygg och sliten som helst.


Även denna gamla termometer i trä. 40 SEK.

Ja, nog kan man fynda allt, men då gäller det att hålla ögonen öppna. Men främst kanske att ta sig T I D till det. Eller HA TID, rättare sagt. Och det har jag just nu.


Här skiner solen (äntligen), men det verkar blåsa kallt. Tur att det finns kläder att värma sig med. Ha en skön onsdag.












Inga kommentarer: