tisdag 22 maj 2012

Är det inte en lantlig dröm, så säg?

Varmt välkomna hem till min kära "syster" och väninna (vi är inte systrar på riktigt). Vi två delar samma brinnande intresse för inredning, det kommer ni att märka :) Tycker ni om den lantliga, vita stilen- så kommer ni njuta av dessa bilder, det vill jag lova! De bor i ett gammalt och litet hus med små bodar på gården, vem vill liksom inte ha det?
Samma utemöbler som mig har hon, eller det var rättare sagt JAG som härmade henne ;)
Ortens mest välrensade land? Se så fin och bra idé också med stegen i landet.
Gärdsgård, vilken dröm. Det skulle jag INTE tacka nej till....
Timmer, behöver jag säga mer? <3
Nu går vi in tycker jag! I hallen möter detta fina symaskinsbord oss :)
Vi glimtar in i matrummet....
En stor och fin madonna som hon har köpt av en "känd och stor bloggare" i trakten....
Titta vilket vackert skåp! Det har hon faktiskt snickrat ihop själv- duktig som hon är!
Tavla inropad på auktion, jag älskar denna (och det vet hon)
Lite bättre bild på skåpet....
Gamla apoteksflaskor.
Provdockorna är helt nytillverkade. Hon har klätt dem i juteväv, visst blev det snyggt? :)
I fönstren har hon ställt dörrmattor i gjutjärn (som hon målat vita), detta efter att hon länge letat efter Jeanne D Arc´s fönsterdekorationer i liknande stil (jag har en)- men inga hittat. Men detta tyckte jag var minst lika snyggt, och dessutom mycket billigare ;)
En del av ingredienserna är bl a plåtskåp, månbord och fattigmanssilver och "förmågan" att tänka vitt- då har du ett lantligt hem :)
Vi vänder på oss och ser då sovrummet skymta.
I sovrummet har hon tillsammans med hennes fina sambo klätt in en helt vanlig och "tråkig" garderob med panel, bra idé va? Och framförallt SNYGGT!
Dörrarna bakom sängen fungerar inte bara som snygg sänggavel, utan även som avskärmare för en dörröppning (som nu blir gömd) På andra sidan är köket och där har hon ett skåp som täcker dörrhålet från den sidan.
Mitt absoluta favoritskåp! Detta har jag avgudat sen jag såg det första gången jag var hem till henne :)
Nu tar vi trappan upp en våning....
Där finns en öppen spis (som är vitmålad), och det är också en dröm JAG har. Det eller en vit, gammaldags kakelugn.
Soffhörnan....
Här kan ni skymta en jättefin bild på de kära tu. De är så fina tillsammans!
Minsta dotterns rum går också i vitt, här kan ni se bården hon har målat dit själv med hjälp av schabloner.
Äldsta dottern -som är tonåring- har också ett jättefint rum! Ser ni SJ-pallarna som målats vita och sen fått agera snygg sänggavel?
Titta så fin och smart idé med de bästa kläderna på en ställning, och så rent och snyggt de har det överallt- visst? :)
Spetshylla.
 Nu vänder vi och går ut från flickornas rum ut i vardagsrummet igen. Det finns en son i huset också, men han har den stora förmånen att få bo i en av bodarna på tomten. Passar bra då man snart är vuxen och har ett förhållande, eller hur? :)
 Vi går ner för trappen, och då kan ni se köket. Kolla vilket snyggt golv (klinkers) de hittade under flera lager av mattor, resten av rummen har målade trägolv!
 Hon kan verkligen det här med heminredning, eller hur? :)
 En liten matplats :)
 Från köksfönstret kan ni se den underbara, lummiga trädgården :)
 Fint, bara så fint!
Hejdå nummer fjorton!

Tusen tack älskade syster för att jag fick dela med mig av ditt hem till mina läsare! Och visst tycker vi att hon ska börja blogga, eller hur? Lämna gärna en kommentar till detta inlägg, så blir hon jätteglad! Ju fler som tjatar på henne, desto bättre övertalning. För jag kan erkänna att hon är LITE sugen på att börja blogga- och det vill vi väl såklart?!

Vi var även ute på en liten loppistur idag tillsammans, och jag gjorde ett riktigt fynd! Jobbigt dock då man har kära väninnan med sig, och man dras till samma saker. Fick så dåligt samvete jag hittade fyndet och inte hon :O Nåväl....

Visar VAD det är,  imorgon :)

Ps. Detta inlägg skulle ett av mina ex kalla klubben för inbördes beundran, men det bjuder jag på :P




5 kommentarer:

Anonym sa...

Hej
superfint hem ,självklart ska din syster börja blogga, jag har din blogg som en av mina favvobloggar, och din syster skulle säkert också bli en .
kram Lisa

Anonym sa...

Kanonsnyggt!!! Vilket hem!!! VILL HAAAAA!!!!
Eva

Tinas bo sa...

Helt underbart hem!!!
Vansinnigt vackra saker och detaljer.. :))
Självklart ska hon börja blogga! :0))

Kram Tina

NerbyKatta sa...

Precis min smak, både ute & inne!
Hon borde absolut börja blogga, så hon kan dela med sig av sin fina smak. Inspiration på hög nivå <3

Kram på er båda!
Katarina.

Livingroom sa...

Jo jo...alldeles underbart - precis lika inspirerande som ditt hem! Hoppas hon börjar inse snart att hon bara måste börja blogga - om inte annors så för vår skull...;))). I just love white!